söndag 26 september 2010

Sitting on the dock of the bay

Passande namn för passande person och liv. Hela mitt liv har from time to time känts som en hel jävla blackout. Inte minst när jag dricker, såklart.. Hemskt, jag vet. Men det är sanningen.

Hatar hur hämningarna släpps och man gör saker man normalt inte skulle göra om man var nykter eller bara fokuserad och mindre stressad.

Senaste blackouten var för 2 helger sedan. Skulle prompt ha dom där shotsen, dricka dom där ölen jag blev bjuden på.. Inte det smartaste valet då jag redan har perfekt full och inte behövde en endaste droppe till. Men när man är full så är man inte den bästa på att bedöma sådant tyvärr. Borde finnas någon slags spärr för sånt. Kanske i framtiden. Kanske inte. Jag har ingen som helst självkontroll när det kommer till alkohol när jag redan är påverkad. Det är illa.

Jag vet dock att jag inte är den enda som upplever detta, vilket jag inte kan bestämma mig för om det är skönt eller skrämmande. Mer än hälften av alla ungdomar skulle nog klassas som alkoholister om man ska tro undersökningar och sådant som klassar alkoholism.

Mitt liv. Sanningen. Här är jag. Hej och välkommen!



English - Suiting name for my lifestyle. Hate how you just lose your inhibitions when you drink, or at least I do. My life. The truth. Here I am. Hi and welcome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar