tisdag 14 augusti 2012

You aint seen nothing yet

Andra dagen på jobbet efter semestern.. Gårdagen kändes betydligt mycket lättare än dagen idag. Det känns lite som om jag är bakis. Jag har "bakissvettningar", varmkallvarmkallvarmkall. Jag dricker kaffe, tar av mig tröjan, tar på mig den, tar av mig den, dricker vatten, tar på mig tröjan igen, går ut, kommer in, tar av mig tröjan.

Never ending.

Extremt oproduktiv dag kan man säga. Jag har gjort dagens arbete och orkar egentligen inte ta tag i något annat än småplock som en eller annan gång bör göras, men kanske inte borde prioriteras just nu med tanke på hur lugnt det faktiskt är och hur mycket det kommer trappas upp i vinter. Jaja.

Jag drömmer mig tillbaka till semestern. Den borde ha varit längre. Båt, höga vågor, sol, regn, moln, båthamnar, dålig WiFi, bästa sällskapet. Bar sedan iväg på festival. First Aid Kit, Bon Iver, Black Keys, Florence & the Machine, Feist, Björk, Susanne Sunfør, Frank Ocean (blev akut sjuk efter 4 låtar), The Congos + Lee "Scratch" Perry + Max Romeo, Lars Vaular, Metronomy, Sbtrkt, Charles Bradley and His Extraordinaires, Jessie Ware, Sondre Lerche, Cloud Nothings, Mikael Paskalev osv osv osv var jag och såg. Helt fantastiskt!

Nu är det bara ca 30 min kvar och sen drar jag hem till min lägenhet och min man :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar