tisdag 2 november 2010

Mums

Alldeles nyss åt jag precis ett misslyckat försök till panerad rödspätta med "remouladsås." Misslyckat för att jag glömde tina den i tid och orkade inte vänta så länge på tining i mikron, så efter 5 min fick det vara nog. Själva paneringen blev ganska mjuk av vattnet... Men hujedamig vad gott det blev ändå!

Eftersom jag inte har någon aning om vad remouladsås heter på norska så gick jag in i såsdjungeln helt clueless om vad jag letade efter. Orkade inte efter ett tag så det blev någon "rømmedressing" från Peppes Pizza haha. Smakade som en (god) blandning av remouladsås och dippen US Original som numera heter American, tror jag.

Intressant jag vet.


English - I just finished eating a failed attempt to make breaded fillets of plaice. The breaded stuff became very soft because of the icy water from not thawing it before and only using the microwave for maybe 5 min.. It was delicious though! Very interesting, I know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar